Nowy Numer 16/2024 Archiwum
  • adamp_314
    07.07.2014 23:03
    adamp_314
    "ucieczki powietrza spod skrzydeł samolotu" - drobna korekta: nie "spod" tylko znad - siła nośna powstaje przez to, że (dzięki odpowiedniemu wyprofilowaniu skrzydła) strumień powietrza szybciej opływa jego górną powierzchnię niż dolną. Gdy samolot zwalnia ten strumień może się oderwać od górnej powierzchni i laminarny (czyli "gładki") strumień przechodzi w chaotyczne wiry - samolot traci wtedy siłę nośną. Powietrze pod skrzydłem nie ma gdzie uciec.
    doceń 0
Dyskusja zakończona.

Ze względów bezpieczeństwa, kiedy korzystasz z możliwości napisania komentarza lub dodania intencji, w logach systemowych zapisuje się Twoje IP. Mają do niego dostęp wyłącznie uprawnieni administratorzy systemu. Administratorem Twoich danych jest Instytut Gość Media, z siedzibą w Katowicach 40-042, ul. Wita Stwosza 11. Szanujemy Twoje dane i chronimy je. Szczegółowe informacje na ten temat oraz i prawa, jakie Ci przysługują, opisaliśmy w Polityce prywatności.

Zobacz także

Zapisane na później

Pobieranie listy