Co trzecia

Urszula Rogólska

|

Gość Bielsko-Żywiecki 42/2016

publikacja 13.10.2016 00:00

– Choć problem dotyczy naprawdę wielu kobiet, pozostaje tematem tabu, bo dotyczy zdrowia intymnego. Młode kobiety wstydzą się, bo myślą, że są osamotnione, „bo przecież problem dotyczy tylko babć”. Chcemy to zmienić – mówi Šárka Solecka.

Ambasadorkami kampanii „Co trzecia” są m.in. aktorka Paulina Holtz (z lewej) i polskie sportsmenki. Ambasadorkami kampanii „Co trzecia” są m.in. aktorka Paulina Holtz (z lewej) i polskie sportsmenki.
Urszula Rogólska /Foto Gość

Co trzecia kobieta cierpi na dysfunkcje mięśni dna miednicy, których objawem jest najczęściej nietrzymanie moczu, obniżenie narządów rodnych, bóle lędźwiowego odcinka kręgosłupa albo niska jakość życia seksualnego. Problemem jest brak wiedzy, profilaktyki i późne zgłaszanie się do lekarza. Dlatego też – na razie w internecie, ale już w listopadzie w 11 miastach Polski – rusza kampania społeczna „Co trzecia”, którą zainicjowały kobiety ze stowarzyszenia „Buggygym” w Bielsku-Białej. Na co dzień prowadzą zajęcia sportowe dla mam z dziećmi w wózkach. – W stowarzyszeniu pracujemy z kobietami po porodzie – mówi Šárka Solecka, lekarka.

Dostępne jest 28% treści. Chcesz więcej? Zaloguj się i rozpocznij subskrypcję.
Kup wydanie papierowe lub najnowsze e-wydanie.