„Wyobraź sobie miasto” z Anną Guzik

Urszula Rogólska

publikacja 25.01.2013 13:03

Film z udziałem znanej aktorki Anny Guzik – bielszczanki z wyboru – oraz odnowione logo miasta – to najnowsze pomysły magistratu w Bielsku-Białej na promocję.

Kadr z filmu promocyjnego Bielska-Białej Kadr z filmu promocyjnego Bielska-Białej

Jaki powinien być dobry przewodnik po mieście? Rozpoznawalny, lubiany, ale na pewno osobiście i emocjonalnie bardzo z nim związany. W filmie promocyjnym, zapraszającym do Bielska-Białej takim przewodnikiem jest Anna Guzik - aktorka Teatru Polskiego w Bielsku-Białej, znana także z ról filmowych i serialowych.

- Przez związanie się od początku swej pracy aktorskiej z bielskim teatrem oraz poprzez osiedlenie się w naszym mieście, stała się z pewnością bielszczanką z wyboru - tłumaczą pracownicy bielskiego magistratu. - Podkreśla w wielu wywiadach, że wybór ten kilkanaście lat temu był absolutnie świadomy i sprawił, że dziś zawsze i wszędzie z radością promuje Bielsko-Białą. Po prostu lubi tu żyć, pracować i odpoczywać.

Film o mieście

„Wyobraź sobie miasto” - tak Anna Guzik zaprasza do swojego miasta w filmie, a po chwili przed oczami widza pojawiają się migawki fotograficzne - Bielsko-Biała z lotu ptaka, starówka, katedra, teatr, zamek, żaby z Białej, Szyndzielnia, lotnisko. Nie brakuje krótkich ujęć z najbardziej charakterystycznych dla miasta przedsięwzięć: festiwali jazzowych, spektakli „Banialuki” czy postaci Bolka i Lolka, przypominających bielskie Studio Filmów Rysunkowych,.

Film trwa niecałe trzy minuty. Kończy go wyznanie aktorki: „To moje miasto - Bielsko-Biała”.

Bielsko-Biała Film Promocyjny "WYOBRAŹ SOBIE MIASTO"
umbielskobiala

Wydział Promocji Miasta Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej zlecił realizację filmu, promującego miasto w 2012. Założono, że film ten będzie tym razem miał wymiar bardziej artystyczny. Wydział zamierzał wykorzystać coraz częściej nadarzające się okazje do prezentowania filmów promocyjnych na rozmaitych konkursach i festiwalach filmowych, a także targach turystycznych w kraju i za granicą.

- Doświadczenie wskazuje, że goście najchętniej zatrzymują się i oglądają filmy, które są w stanie przyciągnąć ich uwagę odmienną formą i interesującym przekazem - tłumaczą urzędnicy. - Przy powstawaniu filmu ważne było, aby biorący w nim udział aktor nie tylko profesjonalnie wykonał swoje zlecenie, ale wykazał się także pewną wrażliwością na to, co promuje. Anna Guzik jest osobą pełną pozytywnej energii i radosnych emocji, tak ważnych przy tego typu realizacjach.

...i nowe logo

Film, to nie jedyny akcent promujący miasto. W Urzędzie Miejskim zaprezentowano także odnowione logo Bielska-Białej. Logo po liftingu systematycznie będzie pojawiało się na wszystkich materiałach promocyjnych miasta.

Obowiązujące dotychczas logo Bielska-Białej powstało w 1996 r. Jego czcionka, jak i kolorystyka nawiązują do stylizacji lat 90-tych.

Jest bardzo dobrze rozpoznawalne i kojarzone z Bielskiem-Białą dlatego o jego lifting została poproszona agencja Papajastudio.

„Wyobraź sobie miasto” z Anną Guzik   Jak tłumaczą urzędnicy, nowy projekt ma na celu unowocześnić wizerunek miasta i harmonijnie nawiązywać do dotychczasowych działań. Kolor pomarańczowy podkreśla ważny sposób interpretacji znaku - obrazuje motyw sylwetki człowieka. Pomarańczowa linia to również rozrastające się po obu stronach rzeki Białej miasto. Zieleń podkreśla najważniejsze atrybuty związane z położeniem miasta, jak i to, że są tu parki, liczne skwery i tereny zielone.